06. Jak je to s provozními náklady digitálního kina ve srovnání se stávajícím 35mm? Tisk Email
Napsal uživatel UNIE DIGITÁLNÍCH KIN   

To není jednoduchá otázka a ani odpověď na ní není jednoduchá.

Nejprve musí být jasno, co budete mít za technologii a pak lze počítat provozní náklady. Členové UDK (přihláška ZDE) mají materiály k dispozici kdykoliv a mohou si je z našeho WEBu stáhnout. Pokud ještě nejste členy UDK, požádejte systémové integrátory (kontakty ZDE), aby vám navrhli řešení a rovnou k tomu spočítali plánované výdaje.

Pak budete mít představu, jak se náklady budou pohybovat a zda budou pro vás nižší nebo vyšší v porovnání s dosavadním provozem 35mm. Některá kina mají po digitalizaci náklady nižší a výrazně vyšší přijmy. Proto se jejich ekonomická bilance výrazně vylepší. Některá kina, která správně uchopí možnosti digitální technologie jsou schopna si dokonce vydělat nejenom na provoz, ale i splácí technologii, kterou je potřeba zainvestovat v procesu digitalizace. Stejně jako v mnoha jiných oblastech je to o schopnostech lidí, kteří mají možnost provoz ovlivnit.

Některá kina mají sice náklady provozu po digitalizaci vyšší, ale jak je uvedeno výše, i přijmy jsou výrazně vyšší, především díky 3D projekcím a také se dostávají do výrazně lepších ekonomických výsledků.

Co všechno ovlivňuje budoucí náklady digitálního kina?

1) personální změny - digitalizace je veliká změna chodu každého kina. Dá se říci, že víc než radikální. Všechno je jinak - programování kina, organizace práce, lidí, údržby. Prostě revoluce. Musíte si umět připravit jednotlivé pracovní pozice, které pro provoz kina budete po změně potřebovat a které ne.

2) Technické změny - energie. Digitalizace = přechod na jeden projektor, který svítí vyšším výkonem, než dosavadní 35mm, především kvůli 3D a proto potřebuje výkonější lampu, která je dražší.

3) Údržba 3D systému, náklady na dezinfekci brýlí, manipulace, čistící prostředky nebo ubrousky.

4) Marketingové náklady spojené s přechodem na digitální projekce a na výraznou změnu hracího plánu. DIváky je potřeba naučit jinak chodit do kina. Hlavně častěji. A to nejde samo sebou. Musíte jim o tom říci, že máte něco nového, že hrajete jinak a že se mohou kulturně vyžívat i v nových oblastech, třeba i umění nebo alternativních produktech.

5) Servisní záruční a pozáruční náklady spojené s profylaxí (vzduchové filtry, pravidelné prohlídky podle servisního plánu, provádění upgradů, funkční vzdálená správa, doškolování promítačů)

6) pravidelná měření obrazu a zvuku k zabezpečení kvality projekcí, požadovanými lokálními i mezinárodními distributory. Obraz a jeho kvalita, měření dodržování světelných parametrů a kalibrace barev by se mělo provádět cca 2x do roka, většinou při nebo těsně po výměně lampy v projektoru. Zvuk by se měl přeměřovat cca jednkrát do roka. Čelnové UDK mají na tyto služby slevu, ceník služeb najdete na tomto WEBU, nebo si jej vyžádejte emailem na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

 

Partneři

XtremeCinemas   AV   dcinema   altei  

   Logo MW JPG   Nowatron CZ  AM logo RED RGB

    BARCO  NEC      XpanD   Qube doremi christie_logo 

dcinex web  DepthQ web    Eyes3shut web  GDC webUSL logo text  volfoni web